A-100 Fieseler Fi 156C-3 Storch
Słuzba 08.05.1945 – 31.12.1962
8 maja 1945 roku należący do niemieckiej Luftwaffe Fi 156C-3 RN+VJ wylądował w kantonie Graubünden w pobliżu gazowni Chur o godzinie 19.10 po locie non-stop z Węgier. Z poturbowanego samolotu wyszły trzy osoby, 29-letni Unteroffizier Albert Nill, Obergefreiter Peter Borst i Gefreiter Manfred Reichardt. Załoga była uzbrojona w karabin maszynowy i dwa pistolety. Strach przed zbliżającą się Armią Czerwoną skłonił trójkę, stacjonującą na wschód od granic Szwajcarii, do ryzykownego lotu. „Storch” był ostatnim zagranicznym samolotem, który przyleciał do Szwajcarii podczas II wojny światowej.
Po wojnie ten Storch, który został wyprodukowany przez Morane-Saulnier w Puteaux we Francji i dostarczony do Niemieckich Sił Powietrznych w kwietniu 1944 roku, został zakupiony od Niemiec i dołączył do sił powietrznych z nadanym numerem A-100. Używany był do 1962 roku, między innymi jako samolot holowniczy dla szybowców WLM-1. Każdy przyszły pilot Vampire’a przed pierwszym lotem w odrzutowcu w latach 1949-1952 zaliczył co najmniej osiem lądowań na szybowcach jako przygotowanie do lądowań na posiadającym przednie kółko De Havilland D.H.100 Vampire.
A-100 był ostatnim ze wszystkich „Storchów” Szwajcarskich Sił Powietrznych, który został wycofany z eksploatacji i obecnie jest częścią zbiorów MUZEUM FLIEGER FLAB w Dübendorfie (ZH).

Od października 2017 roku A-100 był wypożyczony do Szwajcarskiego Muzeum Transportu w Lucernie na wystawę 2018/19 „Szwajcaria lata”, gdzie wzbogacił sekcję ratownictwa górskiego i upamiętnił początek ratownictwa lotniczego w listopadzie 1946 roku na Gauligletscher. A-100 – wówczas zarejestrowany jako cywilny HB-ARU – wraz z A-97 odegrał zasadniczą rolę w ratowaniu załogi rozbitego Douglasa C-53 (PX – 1 544) z USAAF. Patrz artykuł https://samoloty1-5.pl/akcja-ratunkowa-w-1946-roku-alpy-szwajcarskie/