„Avions multi-moteurs RENARD. Multi-engine aircraft RENARD.”

Autor Nicolas Godfurnon

Wydawca – DRIFOSETT

Rok wydania – 2012

ISBN ?

80 stron dużego formatu na bardzo dobrym papierze, kolorowa, lakierowana okładka.

Język – francuski i angielski

Książka została wydana w serii Mémoire de l’aviation Belge.

„Wprowadzenie

Spółka „Société anonyme des avions et moteurs Renard” została założona w 1925 r. w celu projektowania i produkcji silników lotniczych o mocy 100, 120 i 240 koni mechanicznych. W ciągu trzech lat firma stała się „Renard Constructions aéronautiques”, lepiej znaną jako „Ateliers Renard”, i zaczęła budować samoloty własnej konstrukcji. Trzydzieści sześć prototypów, w tym dwa wielosilnikowe samoloty transportowe, zostało zaprojektowanych i zbudowanych w ciągu niecałych 12 lat przez tę firmę zatrudniającą mniej niż 200 pracowników. W tym okresie Alfred Renard był jednym z niewielu producentów, którzy projektowali i budowali samoloty napędzane silnikami własnej konstrukcji. Po drugiej wojnie światowej Alfred Renard i Jean Stampe odnowili współpracę, aby założyć firmę Stampe and Renard i między innymi wznowili badania nad wielosilnikowym samolotem transportowym R-45. Rozwój tych wielosilnikowych samolotów okazał się zawsze bardzo trudny, ponieważ, w przeciwieństwie do innych krajów, nie było ścisłych powiązań między krajowymi producentami a przewoźnikami. Często brakowało znacznych zasobów finansowych potrzebnych do opracowania tych wielosilnikowych maszyn transportowych. Pomimo tego było nie mniej niż trzy innowacyjne i oryginalne wielosilnikowe samoloty, które zostały zaprojektowane przez Alfreda Renarda, podczas gdy faktycznie zbudowano dwa z nich. „

Podobne wpisy