Curtiss Model 88 XP-53
Prace nad prototypami myśliwca XP-46 jeszcze trwały, kiedy konstruktor Donovan Reese Berlin rozpoczął opracowywać nowy samolot, który bardziej by odpowiadał wymaganiom stawianym przez USAAF. Konstrukcja miała bazować na bardzo udanym P-40, ale Berlin postanowił wprowadzić kilka ważnych zmian m.in. z przodu kadłuba miała zniknąć chłodnica, zmianom miała także ulec konstrukcja płata. Nowy myśliwiec, który otrzymał oznaczenie firmowe Model 88 miał być wyposażony w 12-cylindrowy, chłodzony płynem silnik rzędowy w układzie odwróconego V, Continental XIV-1430-3 o mocy 1.250 hp.
Dwa prototypy zamówione zostały przez USAAF 1 października 1940 r. Z 8 karabinami maszynowymi kaliber 12,7 mm, nowym laminarnym profilem skrzydła i tym mocnym silnikiem miał osiągnąć prędkość max. około 700 km/h. W jego konstrukcji wykorzystano elementy struktury kadłuba z wcześniejszego projektu XP-46, dostosowanej do nowo projektowanego silnika. Zaledwie półtora miesiąca po złożeniu zamówienia, już w czasie produkcji egzemplarzy o numerach 41-140 i 41-19508 ze względu na przedłużające się prace nad silnikiem oraz mającą nastąpić produkcję angielskich silników „Merlin” 28 zmieniono kontrakt i oba samoloty zostały wykorzystane w programie XP-60. Pierwszy służył do prób statycznych i nigdy nie latał, drugi zaś po zmianie silnika i kilku poprawkach (m.in. inny kształt statecznika pionowego, dodana chłodnica pod kadłubem) uzyskał oznaczenie XP-60. Nigdy nie oblatano żadnego prototypu pod oznaczeniem XP-53.

DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE :
Prototyp jednomiejscowego dolnopłata myśliwskiego.
Napęd: jeden 12-cylindrowy silnik rzędowy w układzie odwróconego V, chłodzony cieczą, typu Continental XIV-1430-3 o mocy 1250 hp (wg niektórych źródeł o mocy aż 1600 hp), napędzający 3-łopatowe śmigło
Uzbrojenie (przewidywane): osiem stałych karabinów maszynowych kalibru 7,62 mm (wg innych źródeł kalibru 12,7 mm) typu Browning w skrzydłach.
Rozpiętość – 12,62 m.
Długość – 10,74 m.
Masa całkowita – 4.817 kg
Prędkość max. – 724 km/h na wys. 6.100 m (zakładana).