Marendaz Trainer.
Wielka Brytania
W 1939 roku nowo założona firma Marendaz Aircraft Ltd. zbudowała dwumiejscowy, jednosilnikowy, dolnopłat o nazwie Marendaz Trainer. Donald Marendaz, założyciel firmy, twierdził, że to on go zaprojektował, choć było to kwestionowane, między innymi dlatego, że Marendaz już wcześniej uznawał prace innych osób za swoje własne.
Trainer był konwencjonalnym dwumiejscowym samolotem z otwartą kabiną. Jego kadłub i skrzydła były konstrukcjami drewnianymi pokrytymi sklejką. Jedynie powierzchnie sterowe były pokryte tkaniną. Skrzydła składały się z części środkowej o stałej cięciwie, zintegrowanej z kadłubem i nie posiadającej pochylenia, oraz przykręcanych płatów zewnętrznych z pochyleniem i lekkim zwężeniem na krawędzi spływu.
Kadłub o przekroju prostokątnym u dołu, z zaokrągloną górą. Zwężał się ku tyłowi, statecznik pionowy z ostro zakrzywioną krawędzią natarcia, usztywniony od dołu. Tylny kokpit znajdował się nad krawędzią spływu skrzydła, a przedni na krawędzi natarcia. Trainer był napędzany przez czterocylindrowy odwrócony silnik rzędowy Blackburn Cirrus Minor o mocy 90 KM napędzający dwułopatowe śmigło.
Jedyny Trainer, zarejestrowany jako G-AFZX po raz pierwszy poleciał w listopadzie 1939 roku z R.A. Wyndhamem za sterami. Wydaje się, że latał dobrze, choć nie wiadomo, czy przednie siedzenie było kiedykolwiek zajęte lub balastowane. W tym czasie Wielka Brytania była już w stanie wojny, więc samolot trafił do RAF Halton Squadron of the Air Training Corps w 1940 roku i więcej o nim nie słyszano.
Miejsca: 2
· rozp: 10.36 m
· wys: 1.73 m
· pow.nośna: 14.6 m2
· Ciężar wł.: 435 kg
· Ciężar całk: 680 kg
· silnik: 1 × Blackburn Cirrus Minor I, 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony o mocy 90 hp (67 kW)
· V max: 200 km/h
· V przel: 153 km/h
· V ekonomiczna: 60 km/h
· Zasięg: 56 km (niestety tylko takie dane są dostępne, mimo, że mało prawdopodobne )