P-2 CURTISS „HAWK” Model 34B
Samolot ten nie miał specjalnie zaprojektowanego i zbudowanego prototypu. Pierwszy egzemplarz P-2 miał oznaczenie XP-2 przed wyposażeniem go w turbosprężarkę zaprojektowaną przez Dr. Sanforda Mossa z General Electric, zamontowaną z boku kadłuba (po prawej stronie). Oryginalny kontrakt na 10 samolotów P-1 z dnia 7 marca 1925 roku mówił o przystosowaniu 5 sztuk do nowego silnika Curtiss V-1400, w związku z tym samolotami nowej serii było pięć ostatnich P-1 (produkcję zwiększono do 15 sztuk P-1) wyposażonych w wymagane silniki z dodanymi turbosprężarkami, mających kolejne numery 25-420 do 25-424. Pierwszy egzemplarz został ukończony w styczniu 1926 roku. Po jego oblocie okazało się, że dzięki tym zmianom zwiększyła się m.in. prędkość maksymalna i pułap operacyjny jednak mimo to silnik nie odpowiadał oczekiwaniom i tylko ten jeden samolot został w niego zaopatrzony. Trzy kolejne P-2, po zamianie silnika na Curtiss D-12, zmieniło oznaczenie na P-1 A ( 25-421, 25-422 i 25-424 ), czwarty (25-423) zaopatrzony w silnik Curtiss V-1570 „Conqueror” stał się prototypem XP-6. Bez uzbrojenia wystartował w National Air Races w 1927 roku gdzie zajął 2 miejsce (za XP-6A). Tylko jeden egzemplarz (25-420) zachował oznaczenie P-2.
DANE TAKTYCZNO – TECHNICZNE :
Jednomiejscowy dwupłat myśliwski.
Napęd : silnik rzędowy, 12-cylindrowy w układzie „V”, chłodzony cieczą Curtiss V-1400 o mocy maksymalnej 510 hp. napędzający dwułopatowe aluminiowe śmigło Curtiss-Reed. Ilość paliwa w głównym zbiorniku wynosiła ok. 190 litrów i taki sam zapas w zbiorniku zewnętrznym.
Uzbrojenie : 2 k. masz. kal. 7,62 mm zainstalowane w górnej osłonie silnika, zsynchronizowane, strzelające przez krąg śmigła.
Rozpiętość – 9,63 m.
Długość – 6,83 m.
Wysokość – 2,71 m.
Powierzchnia nośna – 23,2 m.kw.
Masa własna – 914 kg.
Masa startowa – 1.275 kg.
Prędkość max. – 290 km/h na poziomie morza. (egzemplarz o oznaczeniu XP-2)
– 277 km/h na wys. 4.570 m. (inne źródła podają 243 km/h)
Początkowa prędkość wznoszenia – 651m/min.
Prędkość lądowania – 97 km/h
Czas osiągnięcia 4.570 m – 9 min.
Czas osiągnięcia 1.980 m – 3,5 min.
Pułap operacyjny – 7.440 m. (inne źródła – ok. 7.000 m)