Przymusowe lądowanie B-24 Liberator „Georgia Peach”, 11 lipca 1944 roku w Altenrhein, kanton St.Gallen.
Fragment książki, której autorem jest szwajcarski historyk lotnictwa Toni Egger.

Czas : 11 lipca 1944 r. godz. 12.55
Mielsce lądowania : lotnisko Altenrhein, kanton St.Gallen.
Typ samolotu : B-24 H-25-DT
Przynależność : 8th Air Force, 392nd Bomb Group, 576 Squadron.
Baza : Wendling, UK
Zadanie : bombardowanie Monachium
Powrót do właściciela : 15.10.1945 z załogą USAAF do Burtonwood UK.
Numer seryjny : 42-51106
Oznaczenie : CI-A
CH Archiv Nr. A087
US MACR Nr. 7495
Pilot : Siegvart J. Robertson, 1st Lt.
2-gi pilot : Vincent C.Willis, 2nd Lt.
Nawigator : John S Gates : 2nd Lt.
Bombardier : Chester W. Drake , 2nd Lt.
Mech. pokładowy : Gerald E Landry, T/Sgt.
Radiooperator : George W. Michel, T/Sgt.
Strzelcy boczni : Jeo L. Burdette i Frank T. Kintana, S/Sgt.
Strzelec ogonowy : J.T. Preston Moore, S/Sgt.
Po ataku niemieckiej obrony p.lot. nad Monachium amerykański pilot Siegvart J. Robertson został zmuszony do wyłączenia silnika numer 4. Poinformował o tym dowódcę grupy i opuścił formację, kierując się w stronę Szwajcarii. Cztery myśliwce Mustang towarzyszyły bombowcowi i osłaniały go aż do granicy, a następnie pożegnały się z nim. Wkrótce po wleceniu do Szwajcarii bombowiec został ostrzelany przez szwajcarską obronę przeciwlotniczą. Samolot krążył przez około piętnaście minut, aż przygotował się do lądowania na lotnisku Altenrhein. Lądowanie przebiegło gładko, dopóki dziobowe koło nie ugięło się na miękkim, trawiastym pasie startowym, powodując uszkodzenie samolotu.

30 sierpnia 1944 r. samolot został przetransportowany do Dübendorfu przez pułkownika Karla Höggera i sierżanta Franza Schranera. Następnie 15 października 1945 r. B-24 został przetransportowany przez USAAF do Burtonwood, gdzie został zezłomowany.



