XP-21 CURTISS „Hawk”
Dwa prototypowe XP-3A ( numery 26-300 i 28-189), zaopatrzone zostały w grudniu 1930 r w nowe 9-cylindrowe silniki gwiazdowe Pratt & Whitney R-985 -1 „Wasp Junior”. Pierwszy lot tak zmodyfikowanych konstrukcji odbył się w tym samym miesiącu 1930 r. Ponieważ nowa jednostka napędowa dawała moc 300 hp. więc okazała się za słaba, gdyż produkowane w tym czasie samoloty myśliwskie potrzebowały prawie dwukrotnie mocniejszego silnika. W egzemplarzu o numerze 28-189 zmieniono silnik na Curtiss D-12 i otrzymał on nowe oznaczenie – P-1F, a egzemplarz 26-300 po wprowadzeniu małych zmian i zmianie silnika na Pratt & Whitney R-975 „Wasp Junior” o mocy 300 hp. stał się XP-21A. Tak jak w przypadku XP-17, oznaczenie tego samolotu nie było oznaczeniem prototypu nowego myśliwca, konstrukcja ta służyła tylko do testowania m.in. silników.
DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE:
Jednomiejscowy, dwupłat testowy.
Rozpiętość – 9,32 m.
Długość – 6,79 m.
Masa startowa (max.) – 1.175 kg
Prędkość max. – 220 km/h