XP-21   CURTISS  „Hawk”

Dwa prototypowe XP-3A  ( numery 26-300  i  28-189), zaopatrzone zostały w grudniu 1930 r  w nowe 9-cylindrowe silniki gwiazdowe Pratt & Whitney R-985 -1 „Wasp Junior”.  Pierwszy lot tak zmodyfikowanych konstrukcji odbył się w tym samym miesiącu 1930 r. Ponieważ nowa jednostka napędowa dawała moc 300 hp. więc okazała się za słaba, gdyż produkowane w tym czasie samoloty myśliwskie  potrzebowały prawie dwukrotnie mocniejszego silnika. W egzemplarzu o numerze 28-189 zmieniono silnik na Curtiss D-12 i otrzymał on nowe oznaczenie – P-1F, a  egzemplarz 26-300 po wprowadzeniu małych zmian i zmianie silnika na Pratt & Whitney R-975  „Wasp Junior” o mocy 300 hp. stał się  XP-21A. Tak  jak w przypadku XP-17, oznaczenie tego samolotu nie było oznaczeniem prototypu nowego myśliwca, konstrukcja ta służyła tylko do testowania m.in. silników. 

DANE TAKTYCZNO-TECHNICZNE:

Jednomiejscowy, dwupłat testowy.

Rozpiętość – 9,32 m.

Długość – 6,79 m.

Masa startowa (max.) – 1.175 kg

Prędkość max. – 220 km/h

Podobne wpisy