XP-71 CURTISS
W listopadzie 1941 roku USAAF zamówiło w firmie Curtiss-Wright z St. Louis (Missouri) dwa prototypy nowego samolotu eskortującego dla wypraw ciężkich bombowców, przydzielając im numery seryjne 42-43258 i 42-43259. Musiał się wykazywać dużym zasięgiem (w granicach 4.800 km) i potężnym uzbrojeniem. Był to jeden z kilku ciężkich samolotów myśliwskich nowej generacji zamówionych przez USAAF w tym samym okresie. Oprócz Curtissa zlecenia na opracowanie projektów i budowę prototypów otrzymały również zakłady Grumman (dwusilnikowy myśliwiec XP-65), McDonnell (również dwusilnikowy XP-67), Vultee (jednosilnikowy XP-68) i Republic (także jednosilnikowy XP-69).
Konstrukcja Curtissa miała być górnopłatem metalowej konstrukcji zaopatrzonym w dwa silniki o bardzo dużej mocy umieszczone w gondolach pod płatami, a każdy silnik miał napędzać dwa czterołopatowe, przeciwbieżne śmigła pchające. Miejsca załogi miały być umieszczone w „tandemie” w kabinie ciśnieniowej. Ponieważ decydenci USAAF uznali, że tak ciężki myśliwiec nie spełniałby należycie swojej roli, prace nad nim zarzucono w fazie projektu 26 sierpnia 1943 roku.
DANE TAKTYCZNO – TECHNICZNE (zakładane ):
Projekt dwumiejscowego myśliwca eskortowego.
Napęd : dwa silniki 28-cylindrowe, chłodzone powietrzem Pratt & Whitney R-4360-13 ” Wasp Major” z turbodoładowaniem o mocy 3.450 hp. , zapas paliwa – 7.343 litry.
Uzbrojenie: przewidywano 2 działka kaliber 37 mm i 1 działko kaliber 75 mm zamontowane w przedzie kadłuba.
Rozpiętość – 25,07 m.
Długość – 18,85 m.
Wysokość – 5,79 m
Powierzchnia nośna – 55,92 m.kw.
Masa własna – ok. 14.100 kg
Masa całkowita – 18.137 kg.
Masa całkowita max. – 21.297 kg
Prędkość max. – 689 km/h na wys. 7.600 m
Prędkość lądowania – 156 km/h
Czas osiągnięcia 7.600 m – 12 min. 30 sek.
Pułap operacyjny – 12.200 m
zasięg – 4.830 km