YP-20    CURTISS   „Hawk”  Model 35

Był to trzeci egzemplarz P-11 o numerze 29-374, przebudowany w październiku 1930 r. i wyposażony w  gwiazdowy silnik  Wright R-1870-9 „Cyclone” o mocy 650 hp. z osłoną NACA. Samolot posiadał typowe dla P-6 podwozie z amortyzatorami olejowo-powietrznymi, koła były osłonięte aerodynamicznymi owiewkami, zmieniono proporcje pomiędzy sterem kierunku i wysokości poprzez powiększenie tego pierwszego, zastosowano sterowane kółko ogonowe, zmodyfikowano układ kabiny pilota i przebudowano tylną część kadłuba, ułatwiając dostęp do bagażnika i do podzespołów samolotu w przypadku konieczności napraw. Nowa konstrukcja została oblatana w listopadzie 1930 roku. Osiągi samolotu YP-20 były tylko nieco lepsze niż standardowego P-6 i Armia zrezygnowała z dalszego rozwoju samolotu,  USAAC wybrał inny myśliwiec napędzany  silnikiem rzędowym  Curtiss V-1570. YP-20 został wyposażony w  jednopodporowe podwozie i usterzenie ogonowe przetestowane w XP-22 i stał się prototypowym XP-6E. Potem po zamontowaniu  turbosprężarki nastąpiła kolejna zmiana w oznaczeniu na XP-6F.   

DANE TAKTYCZNO – TECHNICZNE  :

Prototyp jednomiejscowego dwupłata myśliwskiego.

Napęd: silnik gwiazdowy Wright R-1870-9 „Cyclone” o mocy 650 hp., zapas paliwa od 189 do 390 litrów.

Uzbrojenie : 2 karabiny maszynowe kaliber 7,62 mm.

Rozpiętość – 9,6 m.

Długość – 7,18 m.

Wysokość – 2,74 m.

Powierzchnia nośna – 23,41 m. kw.

Masa własna – 1.124 kg.

Masa całkowita – 1.507 kg.

Prędkość max. – 301 km/h na wys. 0 m.

                            296 km/h na wys. 1.520 m.

Prędkość przelotowa – 241 km/h.

Prędkość lądowania – 98 km/h.

Prędkość wznoszenia – 12,2 m/sek.

Pułap – od  8.140 do 8.470 m.

Zasięg – 381 km.

Podobne wpisy